همگام استراتژی سئو

تاثیر کلمات کلیدی در سئو 2025: راهنمای جامع بهینه‌ سازی محتوا

در این مرحله باید توصیه کنیم از به کار بردن تگ های غیرمرتبط با موضوع خود جدا بپرهیزید، چرا که این کار ممکن است در کوتاه مدت باعث افزایش ترافیک سایت شما شود اما پس از گذشت مدتی، نتایج مخرب آن نمایان خواهد شد. برای تدوین برنامه عملی استراتژیک می توان از ابزارهای طراحی استراتژی مثل جدول SWOT استفاده کرد. از هر ابزاری که استفاده کنیم، نهایتا لازم داریم که یک برنامه مشخص عملی و زمان بندی شده داشته باشیم که طبق آن برنامه بتوانیم به هدف مورد نظر برسیم. با یک برنامه سئو ماهانه مانند آنچه در بالا ذکر شد، به علاوه یک سند ردیابی مانند گزارش بینش جستجو، می توانید یک استراتژی سئو کارآمد را ایجاد و اجرا کنید. همچنین می توانید موضوعات کم میوه را برای بحث در مورد صنعت خود شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید.

استراتژی سئو شامل یک برنامه‌ریزی جامع با هدف بهینه‌سازی سایت برای کسب رتبه در صفحۀ اول نتایج موتورهای جستجو است. داشتن یک استراتژی طولانی‌ مدت در افزایش ترافیک هدایت شده به سایت و بهبود رتبۀ سایت تأثیر زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی استراتژی سئو، تحقیق کلمه کلیدی یا همان کیورد ریسرچ (Keyword Research) است. با استفاده از کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی نیاز مخاطب را می فهمید و همان محتوایی را در اختیارشان قرار می دهید که به دنبال آن هستند. اگر هیچکس به دنبال محتوایی که شما می نویسید نباشد، در گوگل دیده نمی‌شوید. بررسی وضعیت ترافیک ورودی می‌تواند اطلاعات سودمندی برای تقویت استراتژی سئو در اختیار شما قرار دهد.

با ظهور هوش مصنوعی جستجو و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، ما باید رویکردهای جدیدی را پیاده سازی کنیم تا سایت های خود را در برابر چالش های رقابتی بی سابقه نگه داریم. ویژگی Experience در حساب کاربری سرچ کنسول، به شما این امکان را می‌دهد که میزان تطابق صفحات خود با استانداردهای گوگل را مشاهده کنید. همچنین لیستی از انواع مشکلاتی که روی هر صفحه تاثیر می‌گذارند هم وجود دارد. جادوی واقعی و تکنیک اصلی در تدوین استراتژی را در این فصل و هنگام معماری محتوای صفحات می‌آموزیم. در مرحله Targeting؛ با توجه به 4 فاکتور اصلی شامل حجم بازار در هر گروه، میزان رقابت، محدودیت‌های موجود برای کسب و کار خود و پتانسیل درآمدزایی؛ تصمیم می‌گیریم که کدام گروه از مخاطبین برای ما ارزش‌آفرین و در دسترس خواهند بود.

با اینکه در نگاه اول سئوی داخلی مشابه سئوی کلی و اصلی به نظر می‌رسد، اما این بخش دارای جزئیات اختصاصی و مهمی است که برای افزایش رتبه‌بندی محتوا و افزایش نمایش سایت، اهمیت بسیار زیادی دارد. همان‌طور که در این مقاله دیدید، تهیه استراتژی سئو اهمیت بالایی دارد. تقریبا می‌توان گفت بدون داشتن استراتژی راه به جاده‌ای تاریک خواهیم گذاشت که انتهای آن مشخص نیست. از طرفی آماده سازی پلن استراتژی سئو به اعضای یک تیم کمک می‌کند که در هر مرحله از فعالیت بهینه‌سازی دقیقا بدانند که چه کاری باید انجام دهند. رسیدن به رتبه‌های بالا در کلمات کلیدی رقابتی در صنعت فعالیت کسب‌وکارمان حتما خواستهٔ‌ تمام مدیران ارشد است.

این موتور جستجو روز به روز در حال پیشرفت و گسترش است و ما امروزه شاهد به کارگیری هوش مصنوعی bing و chatGPT در گوگل هستیم. این خانه از پای بست ویران است و ۱۰۰% محتواهای قبلی سایت تماما کپی بوده است و دلیل این قفل رتبه و عدم رشد نیز به همین ماجرا مربوط بوده است. برخی از آنها به دنبال افزایش فروش هستند و برخی دیگر مانند سایت‌های خبری به دنبال جذب مخاطب بیشتر هستند. سایتهایی که حالت پلتفرم دارند بیشتر با هدف برندسازی کار سئو انجام می‌دهند. بنابراین شناسایی اهداف در سئو اهمین بسیار بالایی دارد و اولین قدم از طراحی استراتژی است.

دزد دریایی یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن مبارزه با نقض قانون کپی رایت (Copyright) است و در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. در صورتی‌که تعداد این گزارش‌ها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه می‌شود. استراتژی سئو یک برنامۀ عملی است که برای کمک به بهبود رتبه و افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما طراحی شده است. استراتژی سئو یک لیست دقیق از کارهایی است که به شما کمک می‌کند روی مواردی تمرکز کنید که باعث می‌شوند ترافیک و درآمد بیشتری از سئو به دست آورید. طراحی و تدوین استراتژی سئو، نیازمند شناخت خوب از اهداف، منابعی که داریم (منابع داخلی مثل محتوا، فنی و... و همچنین منابع خارجی مانند بودجه بازاریابی، لینکها و...)، وضعیت رقبا و همچنین مسیرهای مختلف رسیدن به هدف است.

استراتژی از جنس نه گفتن است، در واقع باید بدانیم که برای رسیدن به هدف چه کارهایی را باید انجام دهیم و چه کارهایی را نباید انجام دهیم. سه کسب‌وکار که در نتایج ظاهر می‌شوند یک نمایه بهینه‌سازی شده «Google برای کسب‌وکار من» دارند که حاوی اطلاعاتی است که به آن کمک می‌کند در نتایج رستوران‌های منطقه بروکلین ظاهر شود. در نظر گرفتن طیف گسترده ای از عوامل مانند سن وب سایت، قدرت، تجربه کاربر و حتی ساختار وب سایت مهم است. هدف شما فقط کسب رتبه بالا نیست – این است که محتوای مناسب را در مقابل افراد مناسب دریافت کنید. در پایان این فصل شناخت بهتری از توانمندی گوگل در تشخیص محتوای ارزشمند به دست آورده و متوجه خواهیم شد که چرا در همه مسیر تدوین استراتژی تمرکز و توجه ما بر خلق تجربه ارزشمند برای کاربران است. استراتژی سئو از شما وقت و انرژی زیادی می‌گیرد و به همین دلیل شما باید بدانید که آیا تلاش‌های‌تان موفقیتی را در بر داشته یا نه.

هر چند که به مرور زمان و کسب تجربه در پروژه‌های متفاوت، مهارت شما افزایش خواهد یافت. هرچقدر عبارت کوتاه و عمومی باشد تشخیص هدف کاربر دشوارتر خواهد بود، در بسیاری موارد به این نتیجه می‌رسیم که کاربران چندین هدف متفاوت را از جستجوی یک عبارت در ذهن دارند و یک هدف مشخص برای همه وجود ندارد. در این فصل با بررسی مثال‌های متعدد و با استفاده از ابزارهای معرفی شده توسط گوگل متوجه می‌شویم که درک گوگل از محتوا (متن، تصویر، ویدیو و …) تا چه اندازه دقیق و پیشرفته است. با این حال باید بدانید که این تنها روشی نیست که بتوانید با آن رتبه محتوای تولید شده را بهبود ببخشید. بنابراین پس از شرکت در دوره سئو و تسلط بر مفاهیم آن، آموزش تدوین استراتژی SEO هم به شما داده خواهد شد.

اگر به دنبال یک استراتژی سئوی سریع و ارزان هستید، باید فکر نتیجه گرفتن از سئو را از سرتان بیرون کنید. شاید متوجه شده باشید که من در هر پست از اسکرین‌شات‌های زیادی استفاده می‌کنم. استفاده از اسکرین‌شات‌ها می‌تواند به عنوان راهنمایی موثر برای کاربران عمل کند و به درک بهتر مطالب کمک کند. با رعایت این نکته و دریافت لینک خارجی در استراتژی سئو یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت خواهید کرد. علاوه بر این در سال ۲۰۲۰ گوگل رسما عنوان کرد سایت ها را در حالت موبایل بررسی می‌کند، یعنی اولویت گوگل برای رتبه بندی سایت ها واکنش گرا بودن وبسایت ها در حالت موبایل است.

رقابت زیاد برای یک کلمه کلیدی به این معناست که سایت های زیادی قبلا برای آن رتبه بندی شده اند. رتبه گرفتن در کلمات کلیدی که رقابت زیادی دارند و شکست دادن همه رقبا کار آسانی نخواهد بود. در برخی از نقاط دنیا، مردم در حال آماده سازی و مقدمات برای سال جدید هستند. تغییر سال ها به مردم یادآوری می کند که برنامه ریزی خود را آغاز کنند؛ مثل برنامه ریزی برای کسب اطلاعات از راهنمای جامع استراتژی سئو در سال 2025. با بررسی این موارد و جمع‌آوری این اطلاعات پایه، می‌توانید موقعیت فعلی خود را یافته و برای بخش‌های بعدی تدوین استراتژی سئو برنامه‌ریزی کنید. از آن‌جایی که ما در سئو سه سطح داخلی، خارجی و تکنیکال سایت را بهینه‌سازی می‌کنیم، در تدوین استراتژی سئو هم باید اقدامات لازم برای هر سه نوع سئو را در نظر بگیرید.

یکی از سرچ های پرتکرار توسط کاربران جستجوی خدمات و محصولات نزدیک به محل زندگی آن ها است. به عبارت دیگر با دسته بندی محتوای خود بر اساس محدوده و شهر، شانس بیشتری برای جذب مشتریان آن محل خواهید داشت. استفاده از استراتژی سئو در این زمینه کمک می کند تا مشتریان یک قدم به سوی فروشگاه اینترنتی شما نزدیک تر شوند. برای بهتر بودن از رقبا، باید تصمیم بگیریم که در کدام زمین بازی کنیم (روی کدام کلمات کلیدی فعالیت کنیم) و چگونه نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنیم. برای کسب رتبه‌های بالای گوگل و بدست آوردن جایگاه صفر گوگل یا رتبه اول گوگل قرار نیست که در همه چیز عالی باشیم، بلکه باید بهتر از رقبا باشیم.

ضرب المثل «هر چقدر پول دهی همانقدر هم آش می‌خوری» در این جا هم صدق می‌کند. شما باید تجربیات کاربری سایت خود را به دقت زیر نظر بگیرید تا مطمئن شوید که مردم می توانند اقدامات مورد نظر خودشان را در سایت شما انجام دهند. به همین دلیل باید هر گونه مشکل فنی سایت مانند سرعت پایین را پیدا کرده و برطرف کنید. برای شروع، روی بخش Domain Overview کلیک کنید و URL خود را وارد کنید. سپس به پایین صفحه بروید تا بخشی به نام رقبای اصلی ارگانیک را مشاهده کنید. با استفاده از این تکنیک یک امتیاز مثبت دیگر از گوگل دریافت خواهید کرد.

این مرحله احتمالاً همان چیزی است که وقتی من برای اولین بار در مورد استراتژی سئو صحبت کردم به آن فکر کردید. سئو این روزها فقط نوشتن محتوای بهینه شده برای سئو نیست و امیدواریم که الگوریتم شما را کشف کند. این به من می گوید که یک وبلاگ می تواند برای این اصطلاح مناسب باشد، اما مردم همچنین به دنبال کتاب هایی در زمینه انتشار هستند. سپس عبارت ابتدایی خود را اصلاح می‌کنم، یا استراتژی وبلاگ خود را به سمت رهبری فکری تغییر می‌دهم. اگر من یک صفحه محصول برای مرکز بازاریابی بسازم، می‌توانم به این سؤالات پاسخ مثبت بدهم. هاب بازاریابی رایگان است، مشاغل کوچک می توانند از آن استفاده کنند و برای بازاریابی دیجیتال مفید است.

اگر محتوای شما پراکنده و سازماندهی نشده باشد، ربات های موتورهای جستجو برای فهرست کردن سایت شما، شناسایی حوزه اختیارات شما و رتبه بندی صفحات سایت شما کار سخت تری خواهند داشت. تحقیق کلمات کلیدی جزو اساسی‌ترین کارها در سئو است؛ اما تکنولوژیNLP ، پیشرفته‌تر شده و هدف قرار دادن کلمات کلیدی تاثیرگذار، دقیق‌تر و پیچیده‌تر شده است. روزهایی که برای بهینه‌سازی لندینگ پیج‌ها و بلاگ‌پست‌های خود از یک کلمه کلیدی هدف استفاده می‌کردید، گذشته است. در سال ۲۰۲۵، گوگل زمانی برای شما رتبه بهتری اختصاص می‌دهد که از کلمات کلیدی چندگانه استفاده کرده باشید. در استراتژی سئو استفاده از بلاگ یک راه فوق‌العاده برای رتبه گرفتن از کلمات کلیدی و تعامل با کاربران است. هر چه نباشد هر پست روی بلاگ یک صفحه وب محسوب می‌شود که این یعنی رتبه شما در موتورهای جستجو بهبود خواهد یافت.

توضیحات، محتوای صفحه را برای شخصی که پرس و جوها را انجام می دهد توصیف می کند تا بدانند چه انتظاری دارند. برای اینکه استراتژی محتوای سئوی خود را پیاده کنید، فهرستی از موضوعاتی که می خواهید محتوای شما به آنها بپردازد تهیه کنید. در مرحله بعد، من قصد دارم کمی عمیق تر به استراتژی محتوای SEO که میلیون ها بازدید را برای وبلاگ HubSpot داشته است، بپردازم. من توصیه می کنم از ابزاری استفاده کنید که به شما کمک می کند کلمات کلیدی بالقوه را پیدا کنید، مانند Ahrefs یا Semrush. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از داده‌ها برای بهبود استراتژی‌های سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد. تمرین 8؛ با نصب افزونه کروم Page to wireframe می‌توانید با یک کلیک وایرفریم صفحاتی از وبسایت‌های مختلف را ببینید.

اگر می خواهید بک لینک های جدید به دست آورید و رتبه سایت خود را افزایش دهید، باید ساخت لینک انجام دهید. برای ساخت لینک باید آموزش سئو کافی دیده باشید تا بی گدار به آب نزنید. اول، سایت خود را با ابزار بهینه سازی سرعت Google PageSpeed Insights بررسی کنید. این ابزار نه تنها سرعت بارگذاری صفحات و معیارهای Core Web Vitals شما را اندازه گیری می کند، بلکه با شناسایی عواملی که سرعت سایت شما را کاهش می دهند، نقد سازنده ای نیز ارائه می دهد. حجم جستجوی بالا یعنی تعداد زیادی از مردم این کلمات کلیدی را در نوار جستجو تایپ می کنند.

این را در نظر داشته باشید که پیلارها بر روی کلمات پرسرچ‌تر متمرکز هستند و کلاسترها بیشتر  شامل عبارات طولانی (Long-tail Keywords) می‌شوند که تکمیل‌کننده کلمات پیلارها هستند. برای درک بهتر این موضوع، کلاسترها ساختاری شبیه به تصویر زیر دارند و در این مرحله شما باید موضوعات مختلفی برای پیلار (دایره وسطی) را مشخص کنید. مخاطبین هدف افرادی هستند که قصد دارید محصول یا خدماتتان را به ایشان معرفی کنید. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است.

اسکیما مارک آپ متشکل از کلمات و عباراتی است که به صورت میکرو دیتا در پایین عنوان سایت قرار می‌گیرد. این ویژگی می‌تواند به گوگل کمک کند که درک بهتری از سایت شما داشته باشد و اغلب به صورت ریچ اسنیپت به نمایش در می‌آید که برای کاربران جذاب‌تر و کلیک‌پذیرتر باشد. سپس، پاسخ جامعی فراهم کنید و سوال را در تیترها یا با اضافه کردن بخش سوالات متداول (FAQ) ، به محتوای خود اضافه کنید. این استراتژی می‌تواند راه مناسبی برای بیشتر دیده شدن در بالای نتایج جستجو در سال ۲۰۲۵ باشد، حتی اگر صفحه‌ای که در آن پاسخ‌ها را فراهم کرده‌اید، رتبه پایین‌تری در صفحه اول (حتی صفحه دوم) داشته باشد. می‌دانیم که چه کسی، با چه هدفی، چه جستجویی انجام داده و ما قصد داریم چه صفحه‌ای و با چه ماهیتی را به او ارائه کنیم؛ همه چیز برای ما شفاف است. تنها باید در مورد ساختار کلی صفحه، نحوه ارائه محتوا، لینک‌سازی داخلی به سایر بخش‌های سایت و به طور کلی تجربه کاربر از کار با این صفحه را طراحی کنیم.

از کلمات کلیدی بلند خود برای ایجاد پست های وبلاگ یا صفحات وب استفاده کنید که موضوعات خاص را در ستون هایی که انتخاب کرده اید توضیح می دهد. با هم، همه کلمات کلیدی دم بلند شما یک خوشه در اطراف یک موضوع ستون ایجاد می کنند. الگوریتم های موتورهای جستجو به روابط بین خوشه ها بستگی دارد تا کاربران را با اطلاعاتی که به دنبال آن هستند مرتبط کند. همانطور که گوگل به بهبود الگوریتم NLP ادامه می‌دهد، مدام سعی می‌کند که درک درست‌تری از کیفیت محتوا داشته باشد. بنابراین زمان بگذارید و اطلاعات جامعی حول کلمات کلیدی هدف خود مهیا کنید تا در رتبه‌های برتر نتایج جستجوی گوگل دیده شوید. درک هدف کاربر، حلقه اتصال میان تحقیق کلمات کلیدی و تدوین استراتژی سئو است.

در ایران هم می‌توانید بک لینک بخرید و هم می‌توانید از بک لینک‌های دائمی مثل رپورتاژ آگهی استفاده کنید. لندینگ پیج یا صفحه فرود، صفحه‌ای است که به صورت اختصاصی برای دریافت و تبدیل ترافیک از یک کمپین بازاریابی آنلاین طراحی شده است. این صفحه‌ها اولین برخورد مخاطب با سایت شما پس از کلیک کردن روی لینکی خاص یا بنرهای تبلیغاتی شما هستند. در نهایت به لیستی 10 تایی از کلمات کلیدی برسید که کاملا مرتبط با کسب‌وکارتان باشد. کسب وکار خود را در آن ثبت کنید و با تمام اطلاعاتی که می توانید ارائه دهید، فرم آن را تکمیل کنید.

در واقع این‌جاست که می‌توان برای تبدیل وی به سرنخ فروش و در انتها مشتری برنامه‌ریزی کرد. هوش مصنوعی (AI) به طور فزاینده ای در تحلیل و پیش بینی رفتار کاربران نقش دارد. ابزارهای مبتنی بر AI می توانند به شما کمک کنند تا کلمات کلیدی مرتبط با نیازهای کاربران را شناسایی کرده و محتوای خود را بر اساس آن ها بهینه کنید. این ابزارها همچنین می توانند پیش بینی کنند که کدام کلمات کلیدی در آینده بیشترین جستجو را خواهند داشت. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی توضیح داده شد، گوگل همیشه تلاش می‌کند تا با به‌روز نگه داشتن الگوریتم‌های خود، تجربه و رضایت کاربران را افزایش دهد.

هدف ما از برگزاری این دوره کمک به یادگیری عمیق فرآیند تدوین استراتژی و اطمینان از توانایی شما در اجرای آن بر روی پروژه‌های واقعی است. از ابزار تحلیل مختلف استفاده کنید تا بتوانید ترافیک ارگانیک خود را تحت نظر بگیرید. همچنین برای این کار می‌توانید ازExcel یا Google Sheets هم استفاده کنید. متخصص سئو یا سئوکار فردی‌ست که توانایی و مهارت بهینه سازی نرخ تبدیل سایت برای موتورهای جست‌وجو را داشته باشد. یادتان باشد هیچ تضمینی وجود ندارد که در این مدت به صفحه‌ی اول گوگل بیایید و در این فرایند باید صبر ایوب داشته باشید. همچنین برای رقابت در کلیدواژه‌های سنگین و جنگ صفحه‌ی اول در خوشبینانه‌ترین حالت بازه‌ی زمانی 12 تا 18 ماهه را باید در نظر بگیرید (باز هم هیچ تضمینی برای این مدت نیست و کسب رتبه به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد).

همین الان می‌توانید برای استفاده از قابلیت پوش نوتیفیکیشن روی وبسایت خود به پنل سنجاق مراجعه کنید و درخواست پوش نوتیفیکیشن برای وبسایت خود بدهید. از طراح وبسایت خود درخواست کنید برای این صفحات از اسکیماهای گوگل استفاده کند. Schema های گوگل چهارچوبی برای طراحان وبسایت ها هستند تا با استفاده از این چهارچوب ها موتورهای جستوجو راحت تر بتوانند اطلاعات موجود در سایت را درک کنند. سایت هایی که از این چهارچوب ها استفاده می‌کنند شانس بیشتری برای نمایش داده شدن در گوگل دارند همچنین اطلاعات بیشتری در صفحه اول گوگل به کاربر نمایش می‌دهند که این خود باعث افزایش تعداد کلیک روی لینک سایت شما در گوگل می‌شود. برای همراه شدن با این به روزرسانی ها می توانید از کارشناسان سئوکار کمک بگیرید تا با استفاده از استراتژی های سئو در وب سایت، محتوای سایت شما راحت تر توسط موتور جستجو شناسایی و تجزیه و تحلیل شود.

استراتژی های سئو سایت دقیقا به همین منظور به کار گرفته می شوند تا علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن موتور جستجو، رضایت کاربران را هم به دست آورند. استراتژی سئو رابطه مستقیمی داره با هزینه سئو سایت و برای این که بتونین به صورت کامل رابطه این دو مورد رو متوجه بشین با من همراه باشید. طراحی استراتژی و پایبندی به آن در سئو اهمیت زیادی دارد و در عین حال به خاطر تغییراتی که الگوریتم‌های گوگل و سایت‌های رقبا دارند ممکن است برنامه استراتژی در طول زمان دچار تغییراتی شود. با شناسایی نیازها و دغدغه‌های مخاطب، می‌توانیم رفتار آنها را درک کرده و برای جذب آنها برنامه ریزی کنیم. شناخت مخاطب به ما کمک خواهد کرد تا در مرحله تحقیق کلمات کلیدی انتخاب های بسیار بهتری داشته باشیم. در عوض، یک استراتژی سئو ایجاد کنید که به شما کمک می‌کند تا نیازهای کسب‌وکار فردی خود را برطرف کنید، مانند افزایش جذب مشتری، برای موفقیت بیشتر در بازاریابی.

در برخی از پروژه‌ها بودجه‌ بسیار بیشتر است که همین می‌تواند در زمانبندی و کیفیت کار تاثیر بگذارد. تنها برای آن میزان از منابع سخت‌افزاری که نیاز دارید هزینه می‌پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. از ابتدای آغاز قرن ۲۱ بود که استفاده از موبایل‌های هوشمند، کم‌کم بیشتر شد. اما مسئله این بود که وب‌سایت‌هایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند. در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنش‌گرا (Responsive) در توسعه‌ی وب، آنچنان وجود نداشت. گوگل هم نسبت به این ماجرا عکس‌العمل نشان داده و تلاش کرد تا وب‌سایت‌ها را مجبور کند تا به‌صورت Responsive طراحی شوند.

این کار باعث می‌شود مشتریان و مشتریان بالقوه شما را در موتورهای جستجو بدون توجه به کلمات کلیدی که استفاده می‌کنند، آسان‌تر پیدا کنند. در این مرحله شما شروع به بهینه سازی صفحات خود برای کلمات کلیدی خاص خواهید کرد. برای هر ستونی که شناسایی کرده اید، از ابزار کلمه کلیدی خود برای شناسایی 5 تا 10 کلمه کلیدی دم بلند استفاده کنید که عمیق تر به کلمه کلیدی موضوع اصلی می پردازند. سئوی موبایل عامل مهمی است که هنگام ایجاد استراتژی کلی خود باید در نظر داشته باشید. بهینه سازی موبایل شامل اطمینان از در دسترس بودن و دسترسی بازدیدکنندگان به محتوای سایت و سایت شما در دستگاه های تلفن همراه است، بنابراین آنها می توانند تجربه مشابهی داشته باشند و ارزش مشابه مرورگرهای دسکتاپ را دریافت کنند. با گسترش دسترسی به تکنولوژی‌های اپن سورس (Open Source)، فضا برای بازیگران دیگر هم فراهم می‌شود تا موتور جستجوی مربوط به خود را ایجاد کنند.

اگر در طراحی موبایل فرندلی اشتباه کنید، ممکن است تمام کاربرانی که با گوشی هوشمند وارد سایت شما می شوند را از دست بدهید. مطابق با راهنمایی های بند اول راهنمای جامع استراتژی سئو، کلمات کلیدی خود را پیدا کردید؟ عالی است. حالا باید مطمئن شوید که به درستی از این کلمات کلیدی استفاده می کنید. دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد؛ مثلاً شاید این مقالات با اینتنت کاربران هماهنگ نیست، از نظر بصری جذاب نیست، خود متن محتوا ایراد اساسی نگارشی یا محتوایی دارد‌، یا شاید هم از نظر کیورد ریسرچ لنگ می‌زند. راستی؛ ما در نوین یک دوره آموزش تحقیق کلمات کلیدی هم داریم که صفر تا صد این فرایند را با تمام جزئیات و نکاتی که باید بدانید توضیح داده‌ایم. به کسانی که دوست دارند خیلی حرفه‌ای‌تر کیورد ریسرچ انجام دهند و کار با ابزارهای تحقیق کلمات را کامل یاد بگیرند، شرکت در این دوره را به‌شدت پیشنهاد می‌کنیم.

برای موفقیت در سئو، باید از کلمات کلیدی به شیوه ای طبیعی و کاربرپسند استفاده کنید، محتوای باکیفیت تولید نمایید و همگام با تغییرات الگوریتم های گوگل پیش بروید. با رعایت این اصول، می توانید رتبه بندی خود را بهبود بخشید و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید. یکی از الگوریتم های گوگل که وب سایت‌های تازه راه‌اندازی شده به‌شدت با آن مشکل دارند. اما گوگل بر اساس الگوریتم سندباکس ممکن است تصمیم بگیرد تا محتواهای آن را به‌صورت موقت در رتبه‌های بالایی نشان ندهد. این فرایند به گوگل کمک می‌کند تا کیفیت و اصالت وب سایت را به مرور زمان ارزیابی کند. اگر در استراتژی سئو خود قصد تولید محتوای متفاوت تر از رقبا را ندارید پس بهتره از الگوی نتایج صفحه اول گوگل پیروی کنید ولی محتوای کامل تر از بقیه تولید کنید.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری