سئو در ۲۰۲۴ ۱۰ ترندی که نادیده گرفتنشان گران تمام میشود!

تغییرات سئو در 2024، پارت اول ژیر

برای رقابتی ماندن در SERP، متخصصان سئو و استراتژیست‌های محتوا باید استراتژی‌ای را بپذیرند که شامل ایجاد و بهینه‌سازی محتوای چندوجهی باشد – یعنی محتوایی که شامل ویدئو، صدا، و تصاویر و همچنین متن باشد. با انتشار هوش مصنوعی، تنها چیزی که همه ما می‌توانیم از هم‌اکنون تا پایان زمان پیش‌بینی کنیم، نوآوری فناوری سریع‌تر است. این منجر به تغییرات تقریباً دائمی در نحوه تفکر و کار ما در مورد صنعت سئو می شود که با – به جرأت می توانم بگویم – تحولات مشخص خواهد شد. دلیل آن در اعلامیه هایی است که من به آن اشاره کردم و موضوعی که در آنها می بینید. یعنی تمرکز بر اطلاعاتی که مبتنی بر تجربه واقعی و افراد است – نه فقط برندها یا نویسندگانی که ظاهراً فقط در اترهای اینترنت وجود دارند. اگر می‌دانید که یک وب‌سایت چگونه کار می‌کند، موتور جستجو چگونه کار می‌کند و کاربران چگونه به صورت آنلاین رفتار می‌کنند، پس اتصال کاربر به عمل منطقی است.

دامنه سطح بالا (TLD) بخشی از آدرس وب‌سایت است که بعد از نقطه و به دنبال نام دامنه می‌آید. در بالا درمورد تصاویر به شما عرض کردم بهتر هست حجم پایینی داشته باشد در حدی که کیفیت تصویر تغییر نکند، و سعی هم کنید فرمت تصاویر سایت webP باشه. یک مثال از این نوع سئو nomadlist است که وضعیت زندگی و پارامترها آن را در شهرهای مختلف جهان نشان می‌دهد. از پارامترها در این بخش می‌توان به میانگین دمای هوا، سرعت اینترنت، زبان، هزینه زندگی و غیره اشاره کرد. درصد کمی، فقط 2٪، معتقدند که به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google منجر به از دست دادن ترافیک جستجو می شود. اما قبل از اینکه به آینده نگاه کنیم، اجازه دهید به دهه 1990 برگردیم و نگاهی گذرا به چگونگی تغییر جستجو در سه دهه اخیر بیندازیم.

بنابراین، در حالی که SGE ممکن است روش جستجوی ما را کمی تغییر دهد، این پایان دنیا برای ترافیک شما نیست. اگر شما هم می‌خواهید مخاطبان برای خواندن محتواهای شما به سایتتان مراجعه کنند، لازم است به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته ‌باشید و محتواها را واضح و کوتاه تهیه کنید. علاوه بر موارد بالا، به تولیدکنندگان محتوا اجازه دهید از تجربه‌های خودشان صحبت کنند تا محتواها را از عمومی‌بودن به سمت تخصصی‌بودن بکشانند. اگرچه ایندکس‌سازی هرگز وعده داده نمی‌شود، اما ممکن است این اتفاق بیفتد زیرا Google شروع به تقسیم‌بندی نحوه خزیدن عناصر مختلف وب‌سایت شما با استفاده از APIها و فیدهای متفاوت در ارتباط با داده‌های ساختاریافته مشخص کرده است. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. بعد از ChatGpt گوگل ابتدا بارد و در حال حاضر جمینی را معرفی کرده است، احتمال تغییر در سئو با Google Gemini هم وجود دارد.

غالب روندهای سئو که نمی توانید در سال 2024 نادیده بگیرید ناشی از هوش مصنوعی می شوند. با به وجود آمدن این ابزار، ترندهای بسیاری در سال 2024 مرتبط با این واقعه خواهند بود. از تولید عکس و متن گرفته تا مشاوره سئو (به صورت جزئی) از این ابزارها که خود با نکات بسیاری همراه است. به دلیل تقاضای مداوم برای بازاریابی دیجیتال و نقش حیاتی آن در هدایت ترافیک ارگانیک، سئو شغلی پایدار است. کسب‌وکارها به طور مداوم به متخصصان سئو برای حفظ ترافیک فضای آنلاین نیاز دارند. مهارت‌های قابل انتقال در سئو باعث افزایش ثبات شغلی و چشم‌اندازها می‌شود.

بازاریابی حفظ مشتری یا ریتنشن مارکتینگ یک استراتژی جدید نیست، اما قطعاً استراتژی‌ای است که سزاوار عشق و توجه بیشتری از طرف دیجیتال مارکترها است. تفکر اصلی ریتنشن مارکتینگ این است که داشتن 10 طرفدار متعصب برند ارزشمندتر است تا داشتن 100 مشتری ضعیف. فیدها باعث ایجاد خطاهای مدیریت نشده و توزیع اطلاعات دقیق و اتلاف وقت برای کاربران و ربات‌ها می‌شوند. مدیریت دقیق مستلزم وضع قوانینی است تا مشخص شود چه چیزی وارد فید می‌شود و پیکربندی فناوری مانند داده‌های ساختاریافته پویا را مدیریت می‌کند تا داده‌ها آزادانه جریان پیدا کنند. اگر می‌خواهید افرادی با بیش از ۱۰ سال تجربه را حفظ کنید، باید یک پیشنهاد حقوق و مزایا جذاب ارائه دهید. هزینه انجام بیزینس نیز بر بسیاری از شرکت‌های سئو مبتنی بر خدمات تأثیر می‌گذارد، بنابراین هزینه استخدام نیروهای سئو احتمالا افزایش می‌یابد.

این امر به شما کمک می کند تا برای مدت زمانی طولانی تر مخاطب را در کنار خودتان نگه دارید. باور کنید یا نه، هزینه تولید محتوا در طول دوران پسا کرونا حسابی افزایش یافته است. درست به همین خاطر شما باید خودتان را برای مواجهه با موج تازه هزینه های بازاریابی و تبلیغات آماده کنید. احتمالا در این میان بیشترین آسیب متوجه کسب و کارهای نوپا یا کوچک می شود. یک ایده خوب در این میان مربوط به استفاده از گزینه آپدیت محتوای قدیمی است.

با راه‌اندازی تجربه مولد، Google اکنون در راس قیف خود قرار می‌گیرد و سئو را به بخش میانی واگذار می‌کند. بنابراین، یک برداشت عملی و عملی در این زمینه به این معنی است که سئوکاران باید شکاف را در مورد انتظارات کسب‌وکارشان از جستجو و اینکه در این مسیر قرار دارند، ببندند. سپس، آنها باید به وضوح ارتباط برقرار کنند که چه کاری باید انجام شود و چرا – من اخیراً توئیت کردم /پست شده در X (توئیتر) در مورد مسائل مربوط به اولویت بندی پیچیده، و عدم وضوح در مورد حل مشکلات مربوط به کسب و کار. برای این هدف، محتواهایتان باید تمام جنبه‌های موضوع مورد بحث را پوشش داده و به تمام سؤالاتی که در ذهن مشتری است، پاسخ دهند. این به معنای ایجاد دارایی های غنی از بینش، داستان سرایی و ترکیب عناصر چند رسانه ای در صورت امکان است.

همانطور که استفاده از تلفن‌های همراه در حال اوج گرفتن است، جستجوهای صوتی کاربران هم در حال اوج گرفتن است. دانستن علم بهینه سازی سایت برای جستجوهای صوتی به شما کمک می‌کند که بتوانید ترافیک بیشتری را از گوگل دریافت بکنید. عصر هوش مصنوعی در سال 2024 CMS های هدلس را جذاب تر خواهد کرد زیرا فرصت هایی برای نمایش محتوا به روش های جدید و هیجان انگیز با درگیر شدن با فناوری های مولد بر اساس تقاضا وجود دارد. این به توسعه دهندگان و سئوکارها این انعطاف را می دهد تا از طیف وسیعی از فناوری ها برای نمایش محتوا در پلتفرم های مختلف مانند وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه یا دستگاه های اینترنت اشیا از طریق API استفاده کنند. این انعطاف پذیری در چشم انداز بازاریابی چند کاناله نسل TikTok بسیار ارزشمند است.

هرچه بیشتر وب‌سایت خود را برای کاربران بهینه کنید، بهتر می‌توانید رقابت کنید. بدون سئو فنی، ایجاد تجربه کاربری بهینه غیرممکن است؛ بنابراین، وابستگی بیشتری به سئو فنی برای موفقیت وجود خواهد داشت. فقط کافی است به تمام تغییراتی که در سال ۲۰۲۳ در سئو رخ داد نگاه کنید – که کمترین آن تجربه مولد جستجوی گوگل بود. علاوه بر این، الگوریتم رتبه‌بندی به صورت سالانه به تکامل خود ادامه می‌دهد تا مرتبط‌ترین صفحات وب را شناسایی کند. مثلاً شما می‌توانید به ثبت و به روز رسانی اطلاعات در سرویس‌های محلی بپردازید.

این شامل سرعت سایت، سازگاری با موبایل، رتبه‌بندی و قابلیت کراول شدن یا خزش (crawlability) است. در جدیدترین تغییرات مربوط به حوزۀ سئو، نقش هوش مصنوعی در آن نه‌تنها پررنگ‌تر از گذشته شده، بلکه به الزامی برای موفقیت در این حوزه نیز تبدیل شده‌ است. اگر می‌خواهید که در سال جدید به شکل اصولی روی سئوی خود کار کنید و بیشتر از رقبا دیده ‌شوید، لازم است از تکنیک‌ها و ابزارهای کاربردی‌ای که سایر متخصصان این حوزه از آن‌ها استفاده می‌کنند، مطلع شوید. فقط به تولید محتوای متنی بهینه با کلمات کلیدی بسنده نکنید و به تصاویر، صوت و ویدئو هم نگاهی جدی داشته ‌باشید. البته محتواهای صوتی هنوز مسیر طولانی به‌سمت تخصصی‌شدن دارند، اما اگر آن‌ها را از همین ابتدای کار جدی بگیرید، می‌توانید با رشد این حوزه در میان نتایج جست‌وجو حضور پررنگی داشته ‌باشید. در این مطلب از وی‌پدیا قرار است به 14 ترند سئو در سال 2024 اشاره کنیم که توجه به آن‌ها به رشد سایتتان کمک زیادی می‌کند.

با ورود به سال ۲۰۲۴، ادغام عمیق‌تر هوش مصنوعی در سئو و ایجاد محتوا، تأکید بیشتر بر محتوای نوشته‌شده توسط متخصصان، و پیشرفت بیشتر از سوی Google در زمینه‌ای مانند «تجربه تولیدکننده جستجو» (SGE) را انتظار داریم. خبر خوب این است که SGE از محتواهای ارگانیک برتر استفاده می‌کند و حتی با قراردادن لینک، مخاطبان را به صفحات اصلی ارجاع می‌دهد تا توضیحات کامل‌تری دریافت کنند. اگر می‌خواهید از محتواهای شما در این قسمت استفاده شود، لازم است پاسخ‌های مناسبی برای جست‌وجوی افراد ارائه کنید و رتبۀ خوبی در میان نتایج داشته ‌باشید. پس، روی نیاز پرسونا تمرکز کنید و محتوای مناسبی برای آن‌ها تولید و منتشر کنید. همان‌طور که در بالا هم گفتیم، ابزارهای هوش مصنوعی دستیار شما هستند و اگر بخواهید همۀ کارها را به آن‌ها بسپارید، اعتبار سایتتان زیر سؤال می‌رود؛ چون در میان ترندهای سئو در سال 2024 به E-E-A-T توجه بیشتری شده ‌است.

بهینه‌سازی برای این فناوری‌ها، مستلزم تغییر در استراتژی کلمات کلیدی و ایجاد محتوا، تمرکز بیشتر بر زبان طبیعی (NL) و کوئری‌های محاوره‌ای است. در نهایت، ایمن‌سازی بک لینک‌های با کیفیت بالا هم‌چنان یک کار چالش‌برانگیز و زمان‌بر است. ایجاد روابط با وب‌سایت‌های معتبر برای به دست آوردن بک لینک نیاز به پشتکار و یک رویکرد استراتژیک دارد. با این حال، کاربران همچنان با تایپ کردن عبارات در نوار جستجوی موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها را پیدا می‌کنند. بنابراین، انجام تحقیق کلمات کلیدی و هدف قرار دادن آن‌ها برای ایجاد محتوایی که بر هدف جستجو متمرکز است، همچنان برای سئو و رتبه‌بندی وب‌سایت حیاتی است.

با این حال، ما سازگار شده ایم، و من انتظار دارم تا سال 2024 سازگاری بیشتری داشته باشیم. این ممکن است به معنای ایجاد محتوا به‌طور خاص برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خاص یا تطبیق و اشتراک‌گذاری محتوای موجود در کانال‌های مناسب برای ارتباط مؤثر با مخاطبان باشد. یکی از چیزهای جالبی که من دیدم، افزایش شدید نوسانات رتبه در سه ماهه سوم سال 2023 (بر اساس مجموعه داده های Semrush) است. وقتی نوسانات رتبه را با اوایل سال و حتی سال های قبل مقایسه می کنید، تفاوت آشکاری با روند کلی وجود دارد. همچنین، این اصل اساسی که مردم به مردم اعتماد دارند، رفتار جستجوگر را در سال ۲۰۲۴ و بعد از آن ادامه خواهد داد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، رفتار جستجوی افراد در آینده نزدیک تغییر نخواهد کرد.

ما در پویان آی تی همواره در تلاشیم تا با فراهم کردن بهترین زیر ساخت‌ها و رعایت اصول حرفه ای مشتری مداری قدردان اعتمادتان بوده و در جهت پیشبرد کسب و کار شما گامی موثر برداریم. آژانس خلاقیت انجام سئو، با هدف ارائه خدمات سئو برای سایت ها و کسب و کارها شکل گرفت و در طول مدت فعالیت خود توانسته به بسیاری از سایت های فروشگاهی، خدماتی و پزشکی جهت افزایش بازدید و شناخته شدن، کمک کند. در مجموع با توجه به اینکه استفاده از هوش مصنوعی به یک پدیده فراگیر تبدیل شده و در سال 2024 نیز ادامه دار خواهد بود، سئو را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. شما می توانید از روش های سئو سایت های YMYL الگو برداری کنید، زیرا سایت های که با موضوعات حساس،  مانند سلامتی یا پول و سرمایه گذاری سروکار دارند توسط ارزیاب های کیفیت گوگل با دقت ارزیابی، بررسی و کنترل می شوند. بنابراین می توانید برخی تکنیک ها را از آنها یاد بگیرید و بکار ببرید. بله، آن‌ها به زمان و آماده‌سازی بیشتری نیاز دارند، اما نتایج حاصل از آن ارزشمند هستند.

در سال 2024 ، SEO ها می توانند از Schema Markup برای ایجاد اتصالات معنی دار در داده ها برای اتصال و لذت بردن مشتریان فعلی و آینده استفاده کنند. بعد ، اطمینان حاصل کنید که شما در حال ساختن “مقامات نوشتن” در شرکت خود هستید – افرادی که به عنوان متخصصانی شناخته می شوند که از موضوعاتی که در مورد آنها می نویسند آگاهی دارند. بنابراین، اکنون مهم‌تر است که بفهمیم مسیر سفر جستجوی بالقوه‌ای که یک فرد ممکن است با شروع از یک جستار «جایی» اولیه طی کند، چیست. روی تجزیه و تحلیل سفرهای جستجو تمرکز کنید… استفاده از Google به عنوان ابزار. علاوه بر مهارت های SEO، نحوه کار با مشتریان می تواند شما را از سایر سئوکاران در سال 2024 جدا کند. اگر بتوانید موارد اقدام را در دسته های کوچکتر اولویت بندی کنید، معمولاً به تدریج رفع می شود.

علاوه بر این، جستجو بوسیله موبایل بیش از هر زمان دیگری، مرسوم شده است. مردم همیشه آنلاین هستند حتی در حال حرکت و پیدا کردن آدرس یا مکان هایی که می خواهند بروند مثلا به دنبال نزدیکترین کافی شاپ، کتابفروشی یا ارائه دهنده خدمات. یا رقبای شما راهی برای یک‌قدم جلوتر بودن از وب‌سایت شما پیدا کرده‌اند. قوانین سئو دائماً در حال تغییر هستند و شما هم باید با آن‌ها تغییر کنید. برای مثال، پسوند رایج .com که محبوب‌ترین TLD است، زمینه‌ساز یکی از باورهای غلط سئو است که قصد داریم آن را رد کنیم.

سایت باید از لحاظ بصری جذاب و کاربر پسند باشد ولی نکته مهمی که باید رعایت کنید این است که آن را دزیبا اما سبک نگهدارید و از بهینه سازی Core Web Vitals غافل نشوید. در نهایت، سایت از نظر تکنیکال باید در بهترین حالت باشد و همچنین از سئو داخلی سایت غافل نشوید. البته اگر خود شما کار سئو (SEO) انجام نمی دهید، می توانید از خدمات حرفه ای سئو سایت ما استفاده کنید و به صفحه اول نتایج جستجو (SERP) برسید. جمع‌آوری بک‌لینک‌های زیاد از سایت هایی که دامین آتوریتی ضعیف و پایین دارند و یا سایت‌هایی که بی کیفیت هستند هیچ کمکی به سایت شما نمی‌کند. چرا که انجام بک لینکهای نامعتبر می‌تواند موجب پنالتی شدن سایت شما شود.

برای گوگل خیلی مهم هست که محتوا یا مقاله ای که به کاربر ارائه میدید مفید باشه و کاربر با خواندن آن نیاز هایش و یا سوال هایش را برطرف کنه. گوگل محتوا هایی که غیر مفید باشه با الگوریتم هایی که دارد شناسایی میکند و از نتایج جست جو خودش حذف میکنه و باید سعی کنید محتوای ارزشمند تولید کنید. این روزها بسیاری از کارشناس های حوزه سئو حوصله کافی برای تولید محتوا ندارند. خب در این صورت بهترین راه حل تولید محتوای کمتر است، البته به شرط اینکه دست به کیفیت نهایی نزنید وگرنه کارتان حسابی بیخ پیدا می کند. با این حال، حرکت در مسیر پیچیدگی‌های سئو مستلزم یک رویکرد فعالانه و تمایل به انطباق با تغییرات مداوم در چشم‌انداز دیجیتال است. با استفاده از ابزارها و فن‌آوری‌های پیشرفته و درک تفاوت‌های ظریف الگوریتم‌های موتورهای جستجو، کسب‌وکارها می‌توانند به طور موثر با چالش‌های سئو مقابله کرده و به رشد پایدار در بازار دیجیتال دست یابند.

در نتیجه، کاربران ممکن است شروع به جستجوی پاسخ در پلتفرم هایی مانند TikTok یا Reddit کنند یا از عبارات و عبارات جستجوی خاص تر و طولانی تر استفاده کنند. معرفی SGE گوگل تغییر حیاتی دیگری را در تکامل جستجو نشان می دهد و نشان می دهد که بسیاری از کاربران آنچه را که نیاز دارند مستقیماً از صفحه نتایج جستجو دریافت خواهند کرد. این تغییر می تواند منجر به کاهش ترافیک برای وب سایت های اطلاعاتی سنتی شود. با این حال، از نظر کاربران، استفاده از موتورهای جستجو تغییر چندانی نکرده است. مطمئناً هوش مصنوعی تجربه جستجو را تغییر می‌دهد، اما تغییر رفتار افراد در خصوص جستجوی موضوع مورد نظرشان، زمان زیادی خواهد برد. تجربه جستجوی مولد گوگل یا همون Search Generative Experience کم‌کم در حال شکل‌گیریه و به‌تدریج رفتار کاربرها رو تغییر می‌ده.

در سال ۲۰۲۳، هوش مصنوعی به‌طور جدی وارد تولید محتوا شد و شروع به تغییر الگوریتم‌های جستجو کرد. هدف گوگل اینه که به کاربرها همون محتوایی رو نشون بده که به دنبالش هستن؛ یعنی محتوایی جذاب، قابل اعتماد و مطابق با نیاز جست‌وجوی اون‌ها. از زمانی که هوش مصنوعی معرفی شده خیلی از حوزه‌ها تحت‌تاثیر این تکنولوژی قرار گرفتن؛ از کاربرد هوش مصنوعی در منابع انسانی گرفته تا هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ و صد البته سئو. حالا قصد داریم به ۵ نمونه از مهم‌ترین ترندهای سئو در سال ۲۰۲۴ اشاره کنیم. صفحاتی که دارای محتوای با کیفیت و طولانی هستند معمولاً بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند چرا؟ پاسخ این است که کاربران ترجیح می‌دهند تمام اطلاعات مورد نیاز خودشان را در همان صفحه دریافت کنند. مطالعات نشان داده است که صفحاتی که دارای ۲ هزار کلمه یا بیشتر هستند بیشتر از مقالاتی که کوتاه هستند خوانندگان را به خودشان جلب می‌کنند.

اگر یک موضوع نیاز به یک متن کوتاه و خلاصه دارد، استفاده از محتوای اضافی برای گسترش آن به یک محتوای بلند، اصلاً مفید نیست. بنابراین، ارتباط بین محتوای طولانی و رتبه‌بندی بالاتر در نتایج جستجو چیزی جز یک باور غلط نیست. آنچه اهمیت دارد کیفیت و ارزش محتوا است؛ حجم آن فقط در درجه دوم قرار دارد. در کنار توجه گوگل به محتواهای تخصصی، یکی از ترندهایی که احتمالا گوگل در سال جدید به کار بگیرد، تشویق و استفاده از محتواهای UGC است. این محتواها کانتنت‌هایی هستند که توسط کاربران ساخته شده‌اند (User Generated Content).

این باید ارزش فوری را برای کاربر نشان دهد ، آموزنده باشد (و قانع کننده) و اعتماد به نفس برای دریافت این کلیک ها را ایجاد کند. و پس از کلیک ، باید جستجوگر را با محتوایی که آن معیارها را برآورده می کند ، حفظ کنید. سیستم محتوای مفید Google سیگنالی را ایجاد می کند که توسط سیستم های رتبه بندی خودکار آنها استفاده می شود تا بهتر اطمینان حاصل شود که افراد محتوای مفیدی را که برای افراد در نتایج جستجو نوشته شده است ، مشاهده می کنند. برای دستیابی به این هدف، در فرایند تولید محتوای خود، به هرآنچه که تاکنون تجربه کرده‌اید، اشاره کنید. اگر هم تجربۀ کافی در آن حوزه یا موضوع خاص ندارید، با متخصصان آن حوزه مصاحبه کنید و خروجی گفته‌های آن‌ها را با مخاطبان به ‌اشتراک بگذارید. با ظهور ربات‌های گفت‌وگومحوری مانند چت جی‌پی‌تی و جمینای، نرخ تولید محتوا با استفاده از آن‌ها بیشتر از گذشته شده‌ است.

از سوی دیگر، موضوعات مرتبط با مسائل پزشکی و مالی همچنان در گوگل جستجو می شوند. بنابراین، مهم است که بفهمید مخاطب هدف شما کجا جستجو می کند و استراتژی محتوای خود را بر اساس آن تنظیم کنید. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای بسیاری از افراد به موتورهای جستجوی مهمی تبدیل شده‌اند، به‌ویژه زمانی که آنها به دنبال اطلاعاتی درباره تجربیاتی مانند سفر، تعطیلات، یا آخرین روندها هستند. در سال 2024، من فکر می‌کنم سئوکاران باید یک قدم از حباب الگوریتمی خارج شده و شروع به بررسی روندهای محتوایی کنند که خود گوگل روی آنها متمرکز است. به سادگی، گوگل، همانطور که معمولاً اینطور است (من می گویم معمولاً برای فاکتور جنگ های هوش مصنوعی)، بر گرایش های کاربران در حال ظهور و ترجیحات مصرف متمرکز است. پرس و جوهای قدیمی مقاصد جدیدی داشتند و پرس و جوهای جدید باید توسط الگوریتم درک و پردازش می شدند.

کلمات کلیدی اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین بخش سئو هستند، اگر کسی به دنبال کاری که شما انجام می‌دهید یا مطالبی که می‌نویسید نگردد، طبیعتاً ترافیکی به دست نمی‌آورید. مهم نیست که محصولات، خدمات یا محتوای ارائه شده توسط شما چقدر باکیفیت باشد، هیچکس شما را نخواهید دید. بک لینک‌هایی که به وب سایت‌های معتبر ارجاع داده می‌شود ارزش بالاتری دارند. موارد دیگری مثل داشتن بک لینک‌هایی از منابع متنوع، تعداد بک لینک‌های زیاد و این دست از موارد می‌تواند روی بهبود سئو و  رتبه بندی سایت شما اثر گذار باشد. در مقابل بک لینک‌های نامناسب و پراکنده می‌تواند منجر به کاهش اعتبار و رتبه بندی سایت شود. به عنوان مثال، ما قبلاً تغییر مفهوم کلمات کلیدی را مشاهده کرده ایم.

مانند حالات قبل چه کارهایی برای کمک به این روند داشته باشیم و سایت خود را بر چه اساسی سئو کنیم؟ جواب ساده است! همیشه فکر می‌کردم اندازه یک کهکشان با نوشتن فاصله دارم اما عبارت «تولید محتوا» وسوسه‌ام کرد خودم را به چالش دعوت و به دنیای نوشتن سلام کنم. حالا هر روز می‌خواهم ساده و جذاب‌تر از قبل بنویسم تا خواننده از مطالب خسته نشود و لذت هم ببرد. همین‌طور، حضور در کانال‌های بازاریابی بیشتر مانند شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ می‌تواند کلیک‌های بیشتری برایتان به ‌همراه داشته ‌باشد. برای جلوگیری از این اتفاق، در سایت‌ خود از ویژگی‌های مختلف مانند Feature Snippet استفاده کنید تا مخاطبان را به سایت خود بکشانید.

اطمینان از اینکه یک وب‌سایت تمام الزامات فنی برای سئو را برآورده می‌کند، می‌تواند دلهره‌آور باشد، به خصوص برای کسب‌وکارهایی که متخصص سئو ندارند. سئوی موثر با اطمینان از کاربرپسند بودن وب‌سایت، بارگذاری سریع و طراحی واکنش‌گرا برای موبایل (mobile-responsive)، تجربه کاربر را بهبود می‌دهد. این به حفظ بازدیدکنندگان، کاهش نرخ پرش (bounce rates) و افزایش تعامل کمک می‌کند و در نهایت منجر به نرخ تبدیل (conversion rates) بالاتر می‌شود. علاوه بر این، سئو باعث ایجاد اعتبار و اعتماد در بین کاربران می‌شود. وب‌سایت‌هایی که در نتایج جستجو، رتبه بالاتری دارند، اغلب قابل اعتمادتر و معتبرتر تلقی می‌شوند. با اجرای بهترین شیوه‌ها در سئو، کسب‌وکارها می‌توانند خود را به عنوان رهبران صنعتشان معرفی کرده و یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنند.

Google My Business (GMB) و قرار دادن نقل قول‌های تقدیر مشتریان محلی از کسب‌وکار، کلیدی برای بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت در جستجوی محلی هستند. بنابراین لازم است پاسخ‌هایی مناسب موتورهای جست‌وجوی AEO یا Answer Engine Optimization آماده کنید. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید، موتورهای جست‌وجو در حال تولید محتواهایی با هوش مصنوعی هستند که در ابتدای صفحات نتایج جست‌وجو نشان داده می‌شوند و به آن‌ها Search Generate Experience یا SGE گفته می‌شود. این محتواها نحوۀ تعامل جست‌وجوگران (مخاطبان) را با نتایج صفحات موتورهای جست‌وجو تغییر می‌دهند و در نحوۀ بهینه‌سازی محتوا و تعداد بازدیدهای آن اثر می‌گذارند. علاوه بر این، اگر محتوای هرزنامه، با کیفیت پایین و تولید شده توسط هوش مصنوعی کنترل نشود، می تواند یافتن اطلاعات با کیفیت بالا و قابل اعتماد از طریق موتورهای جستجو را برای کاربران دشوارتر کند.

کاربران در گوگل همیشه دنبال جواب سوالاتی هستند که کمتر کسی به آنها عمیقا فکر می کند. درست به همین خاطر هرچه سوال شما تخصصی تر باشد، احتمال اینکه جواب مناسبی برای آن پیدا کنید، کاهش خواهد یافت. این نکته در بسیاری از اوقات برای کسب و کارها مشکل ساز می شود؛ چراکه هیچ جواب خوبی برای مشتریان آماده نکرده اند و از طرف دیگر از هوش مصنوعی هم در این رابطه کمک نمی گیرند. تجربه کاربری (UX) یا User Experience در حال تبدیل شدن به یک عامل مهم در سئو است. هسته حیاتی گوگل که شامل معیارهایی مانند سرعت بارگذاری صفحه، تعامل و ثبات بصری است، اکنون بخشی از معیارهای رتبه‌بندی در نظر گرفته می‌شود.

ما می توانیم بهترین منابع خود را به صورت رایگان برای جلب قلب و ذهن بالاتر از قیف به دست آوریم. به عنوان مثال، یک ممیزی فنی یک پایگاه داده ورودی است، GSC یک پایگاه داده ورودی است، و شکاف های محتوا یک پایگاه داده ورودی هستند که همه با یک کلید اتصال ساده – URL به هم متصل می شوند. علاوه بر این، با استهلاک برخی شناسه‌های ردیابی (مانند gclid و fbclid)، داشتن یک سیستم UTM یکنواخت تضمین می‌کند که PPC و SEO می‌توانند در کنار یکدیگر بدون گزارش ناهنجاری وجود داشته باشند. اگر این برای مشغول نگه داشتن شما کافی نیست، تعمیق روابط همزیستی خود با بازاریابی، فروش، و تیم‌های توسعه محصول و وب شما نیز کلید موفقیت تجاری خواهد بود. پس از انتشار کامل آن، شروع با Gemini Pro در 13 دسامبر 2023 و انتشار نسخه های اضافی که در ماه های آینده در سال 2024 منتشر می شوند، باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا Gemini به این هیاهو عمل می کند یا خیر. در این حالت شما می خواهید لیستی از محصولات را در یک سایت ببینید، آن ها را با هم مقایسه کنید و در نهایت بهترین محصول را بخرید.

IndexNow پروتکل رایگان وب سایت ها است که به جای بسته به روش های خزنده سنتی غیرقابل پیش بینی ، کنترل نمایه سازی محتوای خود را به دست می آورند. با یک پینگ ساده ، وب سایت ها اکنون می توانند چندین موتور جستجو را با تغییرات محتوای خود به محض وقوع به روز کنند. ما می توانیم جلوی نظم و انضباطی را بگیریم که کار آن تولید محتوا ، گرفتن پیوندها و بهبود وب سایت ها است. ما می توانیم صنعتی باشیم که با استفاده از وسعت تخصص دامنه که هیچ صنعت دیگری نمی تواند با آن مقایسه کند ، چقدر مشاغل مفید برای مخاطبان خود را بهبود می بخشد. برای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک، این کار می‌تواند به سادگی شناسایی وفادارترین مشتریان شما (فروش، ارزش طول عمر) و جلب مشارکت آنها در تولید محتوا در سطح محصول یا دسته‌بندی خاص یا محتوایی برای برند گسترده‌تر باشد. در مورد آخر، هرچه محتوا خاص‌تر، ظریف‌تر و هدفمندتر باشد – مصرف‌کننده بیشتر به آن اعتماد خواهد کرد.

با استفاده از آن، می‌توانید کلیدواژه‌های مناسب برای هدف‌گذاری و بهینه‌سازی محتوای خود/وب‌سایتتان را شناسایی کنید. در ادامه، ۱۱ باور غلط رایج سئو که باید در سال ۲۰۲۴ آن‌ها را نادیده بگیرید و در چک لیست سئو خود بگنجانید، به همراه دلایل بی‌اعتباری آن‌ها و کارهایی که باید به جای آن‌ها انجام دهید، مورد بحث قرار می‌دهیم. ما در این مقاله سعی کردیم برخی از مهمترین تغییراتی که سال 2024 در حوزه سئو به خود خواهد دید، مرور کنیم. شما الان تمام نکات لازم برای اثرگذاری بر روی مخاطب تان را خواهید داشت. در این میان هم هر جا نیاز به کمک داشتید، کارشناس های ما در روزنامه فرصت امروز همیشه کنارتان هستند.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/